A. PROJE GEREKÇESİ
TÜİK verilerine göre 6-15 yaş arası çocuklarda bilgisayar kullanma yaşı ortalama 8 iken 6-10 yaş grubunda ortalama bilgisayara kullanmaya başlama yaşı 6´dır.11-15 yaş grubunda ise 10´ dur. Aynı araştırmaya göre 6-15 yaş arasındaki çocuklarımızın yaklaşık % 45,6´sı hemen hemen her gün internet kullanmaktadır. Çocukların ağırlıklı olarak ödev yapmak, oyun oynamak ve sosyal medya ortamlarına katılmak için interneti kullandığı görülmektedir. Araştırma sonuçlarında da görüldüğü üzere 6 yaşında bilgisayar kullanmaya başlayıp zamanının çoğunu bilgisayar oyunu ile geçiren çocukların; bu zamanı kendi isteğiyle eğlenerek öğrenmeye ayırması, bilgisayar karşısında tüketici olmaktan çıkıp üretici konuma gelmesi, sadece belli bir kesme değil köyden kente tüm öğrencilerin bilgisayar programlama ile tanışması amacı ile hazırlanmış bir projedir.
B. PROJE TANIMI
Ağrı Valisi Sayın Süleyman ELBAN tarafından 2017-2018 Eğitim Öğretim yılında başlatılan, ilimizde bulunan ortaokulların aktif katılımı ile öğrencilerin; analitik düşünme becerilerinin, sebep sonuç ilişkisi kurma ve takım halinde çalışma yeteneklerinin, İnovatif düşüncelerini arttırıp girişimcilik becerilerini gelişmesi ve kod okuryazarlığı bilincinin yayılması için, bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde ve kodlama atölyelerinde kodlama eğitimi verilmesini temel alan niş kapsamlı projedir.
C. PROJENİN SÜRESİ
Eğitim - öğretim dönemleri
D. HEDEF GRUP
Ağrı ilindeki Ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencileri, Seçmeli Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi okutulan 7. ve 8. sınıflar ile kodlama atölyelerine yönlendirilen öğrenciler.
E. PROJE AMACI
Öğrencilerimizi, bilgisayar kullanım becerileriyle donatıp tüketen değil üreten bireyler haline getirmek. Bu çerçevede; teknolojiyi yakından takip eden çocuklarımıza kodlamayı öğreterek, sadece bilişim uygulamaları kullanan değil, yeni uygulamalar üretebilen bir nesil yetiştirmektir.
F. HEDEFLER
1. Zamanının çoğunu bilgisayar oyunu ile geçiren çocukların; bu zamanı kendi isteğiyle eğlenerek öğrenmeye ayırmasını sağlamak. Böylece öğrencilerin bilgisayar kullanma alışkanlıklarına yeni bir boyut kazandırmak.
2. Gelişen teknoloji ile iç içe yaşayan yeni neslin bu teknolojileri daha iyi anlayabilmesi için onlara Kod okuryazarlığı bilincini kazandırmak ve bu çerçevede ortaokul öğrencilerini, kod okuryazarı haline getirmek.
3. Köy, kent, kız veya erkek fark etmeksizin her kesimden sosyoekonomik farklılıkların önemini ortadan kaldırıp her öğrencinin kodlama yapabileceğinin farkındalığını oluşturmak.
4. Sebep sonuç ilişkisi kurmalarını ve takım halinde çalışma yeteneklerinin gelişmesini sağlamak.
5. Matematik, Fen Bilgisi gibi müfredatlar arası disiplinlerle bağlantı kurarak, öğrenilen ama gerçek hayatta uygulama imkânı bulunamayan bazı bilgileri somutlaştırma şansı vererek eğitimlerine (ders başarılarına) katkıda bulunmak.
6. Bu proje kapsamında Ağrı ve ilçelerinde bulunan ortaokullarda okuyan öğrencilere algoritma ve kodlamanın mantığını kavratmak.
7. Proje Uygulama Rehberlerinin Oluşturmak ve Okullara gönderilmek.
8. Bilişim Teknolojileri ve Yazılım derine giren tüm öğretmenlerin derslerde kodlama eğitimi vermesini sağlamak.
9. Dersi alan tüm öğrencilerin çevrimiçi kodlama eğitimi veren internet siteleri (code.org, vb. )sitesine kayıt yaptırmasını sağlamak.
10.Scratch - Small Basic - Kodu Game Lab – Blocky Games vb. programları kullanarak özgün projeler üretmelerini sağlamak:
a) Kendi oyunlarını yazabilmelerini,
b) Derslerini destekleyen eğitim yazılımlarını oluşturabilmeleri
c) Yaşadıkları çevreyi tanıtan animasyonlar hazırlayabilmeleri
d) Çevrelerinde gördükleri bir problem hakkında farkındalık oluşturan bir kısa film oluşturabilmelerini
e) Sık kullanılan bazı uygulamaları (örn: Hesap Makinesi Programı) programlayabilmesini sağlamak
11. Her ilçede en az bir adet kodlama atölyesinin oluşturulması ve yetenekli öğrencilerin keşfedilip kodlama atölyelerine yönlendirmek.
12. Proje kapsamında kodlama festivali düzenlemek.
13. Kodlama atölyelerinde, robotik programlama eğitimleri ile somut ürünler ortaya çıkarmalarını sağlamak,
14. Çeşitli yarışmalarla her okuldan, belirlenecek konularda animasyonların hazırlanmasını sağlamak.
15. Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde birliğin sağlanması amacıyla, projemizin yol haritasını belirten ve eğitmenlerimizin kullanacağı yöntem ve tekniklerin yer alacağı kodlama kitabını hazırlamak